Jediným významným úkolem internetových stránek je představovat tu menší a tu větší části světa to, co zamýšlí jejich autoři světu sdělit. Tu mohou zaujímat postoje, tu propagovat nějaký ten prodej, nějakou službu nebo výrobu, tu třeba nějakou stranu, organizaci a podobně. A aby bylo účelu dosaženo, je potřeba, aby měla taková stránka náležitou návštěvnost. Aby se o ní vědělo a aby ji lidé využívali.
Ovšem ono to s tou návštěvností nejednou není zase až tak růžové. Ba velice často to lze doslova vidět černě. Ať se totiž majitel takové stránky osobně snaží sebevíc, nejednou se jeho dílo nesetkává s očekávanou odezvou, nejednou sem nikdo nebo téměř nikdo nezavítá.
Důvod to má prozaický. Internet je totiž zaplněn celou řadou podobných materiálů a je tudíž víceméně čirou náhodou, pokud je taková stránka cíleně objevena, a vyhledavače, které slouží k tomu, aby v té záplavě informací našel každý to, co najít chce, také ne vždy přispívají ke zdárnému vývoji.
Internetový vyhledavač dokáže najít leccos, jenže nalezené odkazy hledajícímu představuje podle předem daných kritérií. A tuctové stránky se tak nedostávají na přední místa vyhledavačů, kam zabrousí automaticky všichni hledající, ale trčí třeba až kdesi daleko v seznamu, kam až se nikdo nedobere.
A aby se tato realita změnila, je třeba provádět u té či oné stránky optimalizaci. Je tak třeba nejprve kontrola daného webu a odstranění všech potenciálně existujících nedostatků, jež se na něm vyskytují, pak je třeba linkbuilding neboli umísťování odkazů na tento web na webech jiných, chybět nesmí ani pravidelná dodávka atraktivních textů, jež by zajistily, že se budou stávající návštěvníci vracet, alias copywriting, neobejde se to ani bez účinné propagace.
A to dokážou jenom odborníci. Na které je záhodno se obracet, má-li být zajištěno, že ona stránka neupadne už po svém vzniku nenávratně v zapomnění. Což by mohla být velká škoda.