4 chyby na e-shopu, které vás připraví o zákazníka

Každý web je naprogramován jiným způsobem a má rozdílné vlastnosti. Díky marketingovým nástrojům může prodejce sledovat chování jeho potencionálního zákazníka. Je lehce zjistitelné, které produkty či stránky navštívil, co jej konkrétně zaujalo a kolik času nad vším strávil. Po analýze můžete zjistit bod zvratu, což je místo, kdy návštěvník nedokončí nákup, ale web opustí. A kterým chybám vděčíme za odliv zákazníků?

e-shop a nakupování

1.      Registrace!

 


Ano, tento nešvar se rozmohl na většině webových stránkách a je až k neuvěření, kolik lidí při zakládání nového e-shopu dělá tu samou chybu. Nenuďte své zákazníky k registraci ještě dřív, než u vás něco objednají. Až poté jim můžete nabídnout registraci, ale pouze dobrovolnou. Více jak 20 % budoucích zákazníků opustí váš nákupní košík ještě před dokončením právě díky povinné registraci.
 

2.      Téměř žádné hodnocení

 


Na trhu existuje tolik konkurenčních e-shopu, že zákazník se rozhoduje na základě maličkostí. Chtějte po lidech zpětnou vazbu, poproste je o napsání recenze, hodnocení apod. Klidně mohou přiložit i fotografii produktu. Bez hodnocení budete působit nedůvěryhodně a lidé radši odejdou k vaši konkurenci, kde mají určité jistoty.

3.      Vysoké náklady na dopravu, zdlouhavé platby

 


Zákazníka si musíte hýčkat a je třeba jej na začátku přitáhnout. Zajistěte si různé varianty přepravních služeb, zkuste dojednat co nejlepší podmínky. Nabídněte variabilní možnosti plateb od online až po dobírku. Založte pravidla pro dopravu zdarma. Ta je vždy příjemným a velice důležitým bonusem, který může o mnohém rozhodnout.


hodnocení hvězdičkami

4.      Informujte o všem nákladech

 


Několik desítek procent odchází z košíku kvůli přílišným nákladům na produkt. O všem zákazníky informujte ještě před nákupem, ať se nestane, že si někdo koupí produkt a v konečné fázi košíku jej nakonec třikrát přeplatí. Nejenže ho nekoupí a odejde, ale také už vaše stránky s velkou pravděpodobností nenavštíví.